Aktivera ditt medlemskonto
För att kunna logga in på ditt SBR medlemskonto krävs att du aktiverar ditt konto. En aktiveringslänk med instruktioner skickas automatiskt till dig som är medlem genom e-post.
Problem vid aktivering?
1. Jag har inte fått någon aktiveringslänk genom e-post
Detta kan bero på att vi har en felaktig e-postadress till dig, inställningar eller filter på ditt e-postkonto. Kontakta oss så skickar vi ut en ny aktiveringslänk.
2. Min aktiveringslänk fungerar inte
Det vanligaste är att man råkar dubbelklicka på länken i mailet då ”förbrukas” engångslänken -klicka bara en gång.
Du kan ”beställa” nya aktiveringsmail hur många gånger som helst.
Det gör du genom att klicka på logga in (högst upp) och välj ”Glömt lösenordet?”.
- Fyll i användarnamn (som du fått genom e-post) eller ditt personnummer och klicka på ”återställ mitt konto” så kommer en ny aktiveringslänk per e-post
3. Om du (efter att följt instruktionerna enlig punkt 2) ändå får svaret att konto/personnummer är fel/saknas
Då har vi fel uppgifter om dig. Kontakta oss med rätt uppgifter så vi kan uppdatera.
4. Aktiveringssidan säger att jag anger fel födelsedag
Det är viktigt att fylla i i rätt ordning: Klicka i dagen sist.
Logga in på mitt konto
Det finns två sätt att logga in, antingen med personnummer eller med användarnamn. Vid aktivering av ditt konto är inloggningssättet förvalt.
Klicka på "Logga in" högst upp i menyn.
För dig som är styrelseledamot i lokalavdelningarna eller expertgrupperna finns även möjligheten att logga in som ledare.
Byta Lösenord
När du är inloggad kan du byta lösenord om du önskar genom att klicka "Mitt konto" högst upp i menyn och därefter "Hantera lösenord" i rullgardinsmenyn.